|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
Grundläggande konsumenträtt Kursen tar upp och informerar om de krav tillverkaren och Svensk lagstiftning ställer vid försäljning av fordon och reservdelar till konsument. Kursdeltagaren kommer också att lära sig vad som enligt lag ingår i ordet garanti och de förväntningar konsumenten har rätt till. Under kursen kommer kursdeltagarna att få ställa frågor om faktiska fall de varit med om, för att kunna kontrollera om de gjort rätt bedömning. Kursdeltagaren kommer också att få utreda hur olika ärenden kan bedömas, för att därefter få tillgång till hur ARN avgjort i dessa fall. Genom att deltaga på utbildningen kommer kursdeltagaren att ges möjligheter att själv fatta bättre beslut om framtida garantier och reklamationer, för att därigenom skapa bättre kundrelationer. DAG 1 - KONSUMENTKÖPLAGEN
Fel i vara:
DAG 2 - KONSUMENTTJÄNSTLAGEN
Fel i tjänst:
Så säger deltagarna: ”Ögonöppnande och mycket bra kurs” |
||||||||||||||
Utbildning |
|